Geger !! Ternyata Pantai Dajjal Inilah Yang Membuat Palu Porak-Poranda Ust.Zulkifli M Ali

  • Published on: 07 October 2018
  • Geger !! Ternyata Pantai Dajjal Inilah Yang Membuat Palu Porak-Poranda | Ust,Zulkifli M Ali
  • Runtime : 30:27

COMMENTS: 40

  • Jimejiman Farmers
    Jimejiman Farmers   54 minuts ago

    Yang paling terkejut,ada rombongan bas yang ada paderi,dan pasukan perubatan ada doktor nurse ingin menghantar bantuan ke tempat gempa.Di tengah perjalanan terjadi rekahan tanah,terbelah dua.Maka bas membawa Rombongan Paderi bersama pasukan perubatan terbenam dan tenggelam terus atas tanah yang terbelah dua.Tidak dijumpai hingga kini..Ketika gempa berlaku,rumah rumah,hotel hotel,bangunan tinggi,sebahagian masjid hancur lebur.Dan didatangkan Tsunami.Inilah kerana kita lalai,kita biarkan maksiat berlaku di depan mata.Ketika kegiatan Syirik diadakan,kita biarkan sahaja.Maka Allah turunkan malapetaka Dahsyat sekali.Tidak kira orang yang soleh,orang jahat,orang yang buat maksiat,orang soleh sekalipun turut terkena tempias dari Malapetaka ini..Sama sama kita merenung kenapa musibah ini berlaku.Kembalilah kita kepada Fitrah..Pintu taubat masih terbuka

  • J1 Ace
    J1 Ace   2 hours ago

    saya sokong ulamak mlysa dn indusa

  • Ridzuanariandy Abghani

    Salam takziah daripada saya di malaysia. Saya tumpang sedih dgn kejadian di palu dan lain2 daerah di sulawesi. Saya sentiasa berdoa kalian sekelian di indonesia sentiasa berada didalam lindungan Allah.

  • mbah sangkil
    mbah sangkil   3 hours ago

    saya setuju bncana ini karena syirik lgbt dan maksiat2 tp kl d kaiitkan sm perkataan ustadz sya tdk setuju..

  • Vitha
    Vitha   3 hours ago

    Bukannya aceh itu serambi makkah?

  • Fery Saja
    Fery Saja   4 hours ago

    Knpaaa ujung 2 habib.......EMG klw keturunannya nabi .GK boleh dihukum..

  • Aryo Sanda
    Aryo Sanda   7 hours ago

    dari dulu saya tahu tentang pengetahuan akhir zaman semuanya dari ustad zulkifli,MAKASIH USTDAD berkat anda saya bisa jadi orang berpengetahuan

  • Yhusuf Shaputra
    Yhusuf Shaputra   7 hours ago

    Kita hilangkan LGBT....jngn smpai kita ikut terkena imbas dri murka allah..

  • ToNy Dwi
    ToNy Dwi   8 hours ago

    Allah yang maha tahu kenapa menghubungkan dgn Rizieq Syihab ya?? 11:40 jadi siapa yang sok tahu?? Astagfirullah

  • Julia Burhanuddin
    Julia Burhanuddin   8 hours ago

    Allahu Akbaaaarrr!!!! Kami menyambut imam mahdi.Krn sdh bosan dgn kediktatoran rezim di dunia ini

  • Camelia Camelia
    Camelia Camelia   8 hours ago

    Ambil sisi positive dan hikmahnya dari Ceramah Beliau. Jika ada yg tidak suka dengan salah satu tokoh yg ustad sebutkan tidak usah dijadikan kebencian.

  • ari vpn
    ari vpn   9 hours ago

    ini ustad pembimbing/pengkaji akhir zaman satu2nya yg paling top di indonesia

  • Dizky Bagus
    Dizky Bagus   9 hours ago

    Gua suka banget Ceramah utsd.zul ini nyentuh banget bikin semua orang nyadar akan pentingnya ranked amal ,buat yg bawa ² presiden hati² tar Intel ngintip bisa di bawa ,,, jadi presiden jga ga gampang x😄

  • nurul laila
    nurul laila   9 hours ago

    bukannya menolong malah menyangka yang ngak2 kalian ini. saya yakin dhati kalian yg pertama kali muncul adalah ini adalah kena bala atau bencana. bukannya berdoa malah nyukurin kalian2 ini

  • gencar djarod
    gencar djarod   10 hours ago

    Palu paling banyak LGBT?? subahanallah... Ayo kita data. Ayo!! Sy asli palu. Lahir di palu. Sy jurnalis. Sy siap bermain data! Fantau!!!

  • gencar djarod
    gencar djarod   10 hours ago

    Hey mana kantor kapolda tenggelam hah?? Ngarang anda ini. Subahanallah.... Yg kena itu kantor samsat pak... Ya ampun...tdk valid, tpi dijadikan materi ceramah.

  • fahri fahrudin
    fahri fahrudin   10 hours ago

    Setuju saya pak ustad dg ceramah y 👍👍.. semga pemerintah mndengarkan y .. aminn

  • Leon Qrista
    Leon Qrista   11 hours ago

    Jenggot dajalnya lu pke tuh,,!! Bisa aja lu Ngada" nya jenggot" nyari duit lu Kya gini sih y,, goblok!! wkwkwk

  • Kainawa Molagina
    Kainawa Molagina   11 hours ago

    Ternyata bener setelah dicek di gmaps emang mirip mataTapi udah dibongkar, cek disini http://makassar.tribunnews.com/2018/10/12/sisi-tengah-anjungan-pantai-manakarra-mamuju-dibongkarMungkin setelah video ust zulkifli beredar ya~

  • matt 666
    matt 666   13 hours ago

    baru zaman mula.. belum akhir

  • andi afandi
    andi afandi   14 hours ago

    Org homo sial .. lempar2 in aja kemn kek

  • Hasan Nusi
    Hasan Nusi   14 hours ago

    Yang dislike video ini kaum LGBT mungkin

  • andi afandi
    andi afandi   14 hours ago

    DAJJAL KALI DTG KE PALU MAKANYA GEMPA... KEKUATAN DAJJAL SAMA KEKUATAN BUMI MUSLIM BERADU MAKANYA SUNAMI

  • Nyie sarie
    Nyie sarie   15 hours ago

    Saya..merinding..mendengar nama ALLAH.. di sebut...

  • Arya Prastyo
    Arya Prastyo   16 hours ago

    Y ALLAH, satukan lah kami (hambamu) dgn hidayahmu. agar sluruh umat ISLAM dunia bersatu.

  • Inoz Pain
    Inoz Pain   16 hours ago

    Menit awal sampe menit 6 seksama lak ku dengerin..abis menit 6 lebih jadi malez 🤣🤣🤣🤣 doanya rijek mana di kabulin ma ALLAH..de'e ae mlayu..lak gk mlayu berati gk salah..lak salah mesti mlayu 😋😋😋

  • Muhamad Abd Wahab
    Muhamad Abd Wahab   16 hours ago

    Semoga indonnesia mengambil pengajaran dari peristiwa ini dan menjatuhkan hukuman mati kepada lgbt.indonnesia hendaklah melaksanakan undang undang islam dengan menjatuhkan hukuman mati kepada lgbt